Diagnosis: “The Circus”

We enter the fantastic and magical world of the circus: we meet the characters, learn to describe their clothes and all the actions they do.
We read stories and watch interesting videos.

Miss Cele

Activity 2: Programming and robotics: Juego de programación mental en equipo.

Pautas de trabajo:

1- In Bee Bot’s path, place different circus characters and the actions they can do.

2- Divide the class into two groups.

3- The group that goes first, takes a picture of a circus character at random.

4- They have to programme Bee Bot so as to associate the character with the action.

All the memebers of the team will have to programme at least one command. They have to be very attentive to what his/her partner does because they won’t be able to ask for help. Only the partner that programmed before them can tell them Bee Bot’s place and position.

If a partner spotted a mistake of another partner, he/she can check it and reprogramme Bee Bot.

Let’s play!!

Objetivos 

  • Fomentar el trabajo en equipo.
  • Estimular la concentración, observación y participación.
  • Respetar y hacer respetar los tiempos de aprendizaje míos y de mi compañero.
  • Pensar el problema y luego proponer una solución.
  • Tener en cuenta que no hay un único camino para resolver el problema.
  • Buscar el camino más corto.

A través de estas actividades se espera que los alumnos comprendan:

  • Que un comando es una acción que genera un efecto.
  • Que las secuencias de comandos permiten encadenar (o componer) comandos de forma ordenada.
  • Que ejecutar un programa es seguir una secuencia ordenada de pasos y llevar a cabo el efecto de cada comando.

Activity 1: Vocabulary and listen

Escuchamos la historia y la canción, para luego realizar las actividades.

Site: Learn English Kids – British Council

Site: BBC

Site: Starfall